Ny rektor på Foss videregående skole

Elisabeth Ringdal

Elisabeth Ringdal (49) er tilsatt som rektor ved Foss videregående skole. Hun har fungert i stillingen siden 1. august og har tidligere vært både assisterende rektor og studieleder ved Foss videregående skole. Elisabeth gleder seg til å være skolens rektor: "Etter 12 år ved Foss har jeg blitt veldig glad i skolen. Det gjelder både elevene og personalet. Jeg setter pris på at Foss-elevene er selvstendige, modige, reflekterte, humoristiske og kritiske. På Foss er vi opptatt av at alle elever skal bli faglig utfordret. Musikalske talent i kombinasjon med akademiske utfordringer innen mange fag skaper både et godt miljø og flotte faglige resultat. Kvalitet, varme og vennlighet er tre stikkord som kjennetegner både undervisningen og skolemiljøet på Foss."

Elisabeth var lektor med lærer norsk, samfunnsfag og religion og etikk før hun ble skoleleder. Hun har også en master i skoleledelse: "Jeg gleder meg til å jobbe sammen med elever og ansatte videre. Det vi gjør på skolen sammen, hver eneste dag, er viktig!"