Skolebiblioteket

Bøker

Skolebiblioteket på Øvre Foss

Skolebiblioteket på Øvre Foss er plassert sentralt i andre etasje med inngang fra oppgang A og oppgang B.

Skolebiblioteket ble nylig utvidet og pusset opp og er delt inn i ulike soner - skranke, chillrom, grupperom og studierom. Vi har syverksted, mini-scene og egen sofakrok for gaming-og brettspill.

I skolebiblioteket finner du et bredt utvalg av skjønn- og faglitteratur, en god del tegneserier og enkelte tidsskrifter.

Skolebiblioteket på Nedre Foss

Skolebiblioteket på Nedre Foss finner du i første etasje, i samme etasje som kantinen og resepsjonen.

I skolebiblioteket er det hyggelige sittegrupper og gode studiemuligheter. Har du lyst til å spille sjakk så kan du gjøre det ved våre spesialdesignede sjakkbord.

Printer er tilgjengelig både på Øvre og Nedre.

Skolebibliotekaren hjelper deg gjerne med

• å finne fagstoff til skoleoppgaver
  • informasjonssøk på nettet
  • boktips

Utlån av bøker

Fag- og skjønnlitteratur
Utlån og innlevering av fag- og skjønnlitteratur er på Øvre Foss. Lånetiden for fag- og skjønnlitteratur er 4 uker (lånetiden på lærebøker er 1. skoleår)

Lærebøker
Utlån og innlevering er på Nedre Foss. Skolebiblioteket på Nedre Foss er betjent tirsdager og torsdager fra kl. 08.00-15.30.

Bibliotekar
Skolebibliotekar
Desiree Fidan
Tlf.: 40417067