GULT nivå fra 18. mai!

17. mai-illustrasjon

Som de fleste sikkert har fått med seg har byrådet bestemt at det er gult tiltaksnivå i de videregående skolene fra og med tirsdag 18. mai.

Dette betyr at alle elevene i Vg2 møter på skolen tirsdag, Vg1 og Vg3 har lesedag. Det er heldagsprøver for alle elever i Vg1 og Vg2, samt for mange elever i Vg3 onsdag 19./torsdag 20. mai. Disse gjennomfører vi som planlagt med små grupper i mange rom - vi tenker at det er betenkelig med 30-32 elever i et rom i 5 timer uten pauser og lufting. Teamsundervisning torsdag 20.5. går derfor som planlagt.

Fra fredag 21. mai er vi helt over på gult nivå med alle elevene på skolen. Med smittetrykket som fortsatt er i bydel Grünerløkka er det viktig at smitterverntiltak følges nøye av alle - vi kommer tilbake med mer informasjon om dette i neste uke.

En av grunnene til at man nå går over til gult nivå er at det nå er på plass et massetestingsopplegg for alle de videregående skolene i Oslo. På Foss blir første dag for testing tirsdag 25. mai. Også dette vil vi informere om i neste uke.

Vi ønsker dere alle en fin langhelg og en fin 17-mai-feiring, selv om den dessverre også i år blir langt fra normal! Ønsker også en riktig god id-feiring! Ta vare på hverandre!