Fosspirasjon 2021

Foss vgs

Kultur- og likestillingsminister Abid Raja inspirerte Foss elever på karrieredagen med sin historie om da han var elev på Foss vgs. I tillegg til å fortelle om jusstudier etter Foss, jobbmuligheter som advokat, var hovedbudskapet hvor viktig skolen er som dannelsesarena. Han trakk fram hvor viktige lærerne var for han, men kanskje viktigst hvor stor betydning det var at medelever korrigerte/veiledet hverandre. Det trengte iallefall en litt krevende elev som meg, uttalte Raja.

Abid Raja ga nylig ut biografien sin "Min skyld : en historie om frigjøring", hvor han forteller om sin turbulente og vanskelige oppvekst, om utenforskap og det å bli sett. Han har skrevet om Foss vgs i biografien sin og om hvor viktig tiden på Foss ble for han.

Takk for besøket, Abid Raja.