Foss-elever dominerte filosofi-NM

På bildet fra venstre Håkon Blystad, 3A (bronse), Tor Rivlin, 3B (6. pl), Wilhelm Støren, 3B (16.pl) og Johanna U. Marstrander, 3A (gull).

Om Johannas besvarelse skriver medaljejuryen: "Kandidaten har levert et meget godt strukturert og tydelig avgrenset resonnement, med klar retning. Vitenskap trekkes inn på relevant vis for å illustrere et sentralt poeng, nemlig behovet og potensialet for utvikling  i våre språklige ressurser. En verdig Norgesmester!»

Johanna og sølvvinneren fra Trondheim katedralskole skal representere Norge i filosofi-OL 12-15. mai i Belgia, i møte med filosofi-elever fra 43 andre land.
Håkon er 1. reserve til Norges delegasjon i filosofi-OL. Årets NM er det 10. i rekken, og det er 5. gang en Foss-elev blir Norgesmester! Velg historie&filosofi og møt verden…

Vi gratulerer med fantastisk gode resultater og ønsker Johanna et strålende opphold i OL :=)

Thor Steinar Grødal
Filosofiforeningen for vgs