Velkommen til skoleåret 2020-2021!

Høst

Åpningstider i sommer
På grunn av ferieavvikling er det lite aktivitet på Foss i løpet av juli. Resepsjonen er stengt i juli og åpner mandag 3.8, klokken 08.00. Sender du en  e-post til skolens postmottak kan det ta tid før du får svar. Postmottaket sin  e-post er: fossvgs@ude.oslo.kommune.no

Skolestart
Skolen starter mandag 17.8, og vi gleder oss til å møte alle nye og kjente elever!

Nærmere informasjon blir gitt på SMS før skolestart. Vi møtes skolegården om været er fint. Der vil vi ha et kort åpningsarrangement før elevene går sammen med kontaktlærer til de enkelte klassene de er blitt plassert i.

Oppmøtetidspunkt første skoledag

Kl. 08.15: skolestart klasse 2ME, 2MF, 2STA og 2STB

Kl. 08.45: skolestart klasse 2STC, 2STD og 2STG

Kl. 09.30: skolestart klasse 3ME, 3MF, 3STA, 3STB

Kl. 10.00: skolestart klasse 3STC, 3STD, 3STG og 3STH

Kl. 11.00: skolestart klasse 1ME, 1MF, 1STA og 1STB

Kl. 11.45: skolestart klasse 1STC, 1STD, 1STG og 1STH

Alle elever møter i skolegården. Alle elever ved skolen vil motta SMS med melding om tidspunkt for oppmøte. Av hensyn til smittevern er tidspunktene endret i forhold til tidligere kunngjorte tidspunkt.

Inntak og informasjon om skoleplass
Når skolen får tilsendt førsteinntaket, sender vi brev til elevene som har fått plass. Førsteinntaket er ventet i midten av juli. Brevet gir dere nye elever en del praktisk informasjon om skolestart og valg av fag. Noen få elever får plass på Foss etter det som kalles andreinntaket (ca. 10. august). Disse får ikke brev om inntak og må gå direkte til hjemmesiden for informasjon. Les gjerne inntaksbrevene du finner på denne siden eller ta kontakt med skolen. Dersom du ikke har takket forhåndstakket ja til skoleplass, må du huske å gjøre det!

For nye elever på Vg1 studiespesialiserende/musikk
I velkomstbrevet ditt blir du bedt om å velge fremmedspråk, matematikk 1T eller 1P, forsering i engelsk eller matematikk, Svarskjema finner du i velkomstbrevet. Er du usikker på forskjellen mellom 1T og 1P? Les mer om matematikk-faget på vilbli.no

Velkomstbrev Vg1 ST

Velkomstbrev Vg1 musikk

For nye elever på Vg2 og Vg3 studiespesialiserende
Du vil bli kontaktet av avdelingsleder eller rådgiver i forkant av oppstart av første skoledag. Dette vil gi oss anledning til å bli kjent med deg og gjøre fagvalget før du møter kontaktlærer og medelevene dine.
Velkomstbrev Vg2 og Vg3

Ta kontakt med skolen om du har spørsmål.

Velkommen skal du være!