Jubileumskonsert

en person som holder et instrument

I 50 år har musikkelever fra Foss preget norsk musikk- og kulturliv, Skolen er blant de eldste og største musikklinjene i Norge - opprettet 1973 da deler av Lindemanns Legat dannet grunnlaget for Norges Musikkhøgskole og Musikkfagskolen på Foss. Fosselever er bredt representert i ulike musikalske sjangre og kunstuttrykk, og i tillegg til de 180 elevene som går på linja i dag er vår alumni-liste lang. Fra musikklinjen på Foss ble opprettet så har skolen vært sentral i å rekruttere til landets høyere musikkutdannings-institusjoner, og våre elever bekler stillinger i profesjonelle orkestre og ensembler i inn -og utland. Mange har solide frilans- og solokarrierer innen klassisk, jazz, pop, rock, rap, folkemusikk, litteratur, scenekunst og massemedia, og enda flere av våre elever arbeider med pedagogisk virksomhet i kulturskoler, korps, på musikk dans drama-linjer og i høyere utdanning. Linjen gir generell studiekompetanse og vi ser at svært mange av våre tidligere elever tar med seg sin estetiske kompetanse inn i en rekke yrker, det være seg arkitektur, fotografi, kulturledelse, psykologi med mer. For å markere jubileet inviterer vi til jubileumskonsert i Oslo konserthus lørdag 4. mai!

Billetter til jubileumskonserten kan bestilles her

Her vil gjesteartister, som alle er tidligere elever ved musikklinjen på Foss, opptre sammen med nåværende elever og lærere.

Konferansier:

Henriette Steenstrup

Gjesteartister:

Lars Lillo-Stenberg

Øyvind Bjorå

Lars Andreas Aspesæter

Tine Thing Helseth

Anders Nilsson

Harpreet Bansal

Oddrun Lilja

Kajsa Sogn Balto

Hannah Storm