InnovasjonsCamp i regi av Erasmus+ i Karlstad!

en gruppe mennesker som sitter i et rom

Oppdragsgiver var LØFBERGS KAFFE. Elevene jobbet 3 dager i svensk-norske grupper og oppgaven var: Hvordan kan vi utnytte reststrømmene fra kaffeforbruket? Skap bærekraftige og sirkulære produkter og/eller tjenester ut av kafferester.

Campen var en del av et av skolens Erasmusprosjekt.

Gruppene fremførte en pitch + leverte en reklamefilm til juryen. Oppgaven var:

• Ha tydelig kobling mellom ide og ferdig produkt

Si noe om hvem som skal utvikle produktet + finansiering

Beskriv en fungerende forretningsmodell

Løsningen skal være knyttet til bærekraftsmål nr. 12: Ansvarlig forbruk og produksjon

InnovasjonsCampen ble et godt samarbeid mellom Løfbergs, lærere og elever på Lillerudsgymnasiet og på Foss videregående skole + Ungt Entreprenørskap Värmland og Ungt Entreprenørskap Oslo som var med som tilretteleggere.

Løsningene elevene presenterte for juryen, gikk bl.a ut på å lage gjødsel eller biodiesel av de store mengder næringsrik kaffegrut som blir til overs fra bedrifter og forbrukere hver dag.